vineri, 3 septembrie 2010

Vara aceasta


"...lucrurile toate imi par indepartate acum. A venit toamna. Nu stiu de ce, sau poate stiu, dar eu ma intristez. Toamna e melancolica, in paleta ei vasta de culori calde, ne incanta privirile si ne ingheata simturile. E din ce in ce mai frig...
De ce oare se spune ca iarna este anotimpul sfarsiturilor ? Cand suntem atat de ocupati sa admiram zapada, frumusetea naturii moarte care, sub stratul alb, pare vie din nou, incat nu observam cat de tristi ar trebui sa fim ? Toamna, in schimb, inseamna moartea naturii.

Pentru mine, inceputul toamnei inseamna sfarsitul verii, iar toate intamplarile de vara aceasta devin amintiri, din ce in ce mai indepartate si fade, pana cand ajungem sa realizam ca ne-am despartit de ele. Si ne intristam.
Pentru mine, vara aceasta a insemnat memorii pretioase si minunate, de care m-am atasat. Vara aceasta, am fost mai fericita ca niciodata, m-am distrat cum numai eu stiu, am cunoscut persoane noi si persoane vechi le-am reintalnit doar pentru a descoperi ca niciodata nu cunosti pe cineva destul de mult.
Intr-adevar, peste ani, probabil, imi voi aminti vara aceasta ca una dintre cele mai scumpe si dragi memorii, pentru ca am ras, m-am distrat, am fost trista, am plans, am facut tot ceea ce nu putusem sa fac inainte si... am intrat la liceu.

Toamna a venit deja, dar eu nu vreau sa ma intristez acum. Zambesc doar prin amintiri, pentru ca fara amintiri, un om este gol, nul, vid. Traim in prezent, visam la viitor, dar intotdeauna suntem ceea ce suntem datorita trecutului.
Vara aceasta, am descoperit o parte din mine pe care inainte nu o cunosteam, am crescut sau nu, dar vad lucrurile altfel. Acum imi dau seama ca niciodata nu trebuie sa spui niciodata, pentru ca totdeauna te inseli atunci cand esti prea sigur pe tine.
Eu am spus "niciodata" si m-am inselat.
Dar ma bucur, pentru ca altfel, azi nu aveam ce am acum."

2 comentarii:

  1. eu nu am spus niciodata . tu de ce ai spus niciodata ??? dc ,, te-am lasat eu sa spui? mrrr neechan nua re legatura cu nimic stiu:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Ana Blandiana Îţi aduci aminte plaja?

    Îţi aduci aminte plaja
    Acoperită cu cioburi amare
    Pe care
    Nu puteam merge desculţi?
    Felul în care
    Te uitai la mare
    Şi spuneai că m-asculţi?
    Îţi aminteşti
    Pescăruşii isterici
    Rotindu-se-n dangătul
    Clopotelor unor nevăzute biserici
    Cu hramuri de peşti,
    Felul în care
    Te îndepărtai alergând
    Înspre mare
    Şi-mi strigai că ai nevoie
    De depărtare
    Ca să mă priveşti?
    Ninsoarea
    Se stingea
    Amestecată cu păsări
    În apă,
    Cu o aproape bucuroasă disperare
    Priveam
    Urmele tălpilor tale pe mare
    Şi marea
    Se-nchidea ca o pleoapă
    Peste ochiul în care-aşteptam.

    RăspundețiȘtergere

Cititorii au incercat sa ma omoare azi :